W poniedziałek (5 września) uroczyście otwarto nową siedzibę Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Międzyrzeczu. Od teraz mieści się ona w centrum miasta, na osiedlu Centrum. Część odremontowanego budynku zajmuje sanepid i biura kuratorium oświaty, jednak większość obiektu przeznaczono na potrzeby poradni.
Zdjęcia!
Poradnia "na swoim"
Wcześniej po porady dzieci i młodzież udawały się do budynku znajdującego się przy stadionie miejskim, który powiat dzierżawił od gminy. Nowy obiekt został przekazany przez wojewodę lubuskiego Władysława Dajczaka w formie darowizny. - Cieszę się, że po 23 latach nasza poradnia ma w końcu swój obiekt, jest na swoim - powiedziała starosta międzyrzecka Agnieszka Olender. Jak dodała, zarówno pracownicy, jak i rodzice i dzieci, którzy będą korzystać z usług poradni w doskonałych warunkach. Ponadto budynek udało się wyremontować w ramach środków, które powiat na ten cel zabezpieczył. - Nie wiem, jak to zrobiła firma Tombud, ale w dobie, gdy ceny inwestycji, koszty rosną niebagatelnie, a umowa była podpisana jeszcze w zeszłym roku jesienią, cieszę się, że w ramach zabezpieczonych środków udało nam się przeprowadzić remont w pełnym zakresie tak, jak przewidywało to zamówienie - mówiła Olender. Jak wspomniała, teraz powiat nie będzie musiał ponosić dodatkowych opłat, a ponadto, dzięki doskonałej lokalizacji budynku, dostępność do poradni będzie jeszcze większa.
Nowe grupy terapeutyczne
Dyrektor poradni Agnieszka Szadkowska zauważa, że dla pracowników nowy budynek oznacza lepsze warunki lokalowe, a dla dzieci i młodzieży, ze względu na położenie w centrum miasta, lepszą lokalizację. Co więcej, dzięki większej liczbie pomieszczeń możliwe będzie wprowadzenie nowych grup zajęć terapeutycznych. - Rocznie około 700 osób przyjmujemy na diagnozę, na terapię około 50 - 60. Od tego, jakie są problemy i zapotrzebowanie na pomoc zależy, ilu jest naszych klientów - mówi dyrektor.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Międzyrzeczu dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych
Poradnia zajmuje trzy piętra budynku. Na parterze znajdują się dwa gabinety, na I piętrze trzy gabinety, a na II piętrze trzy gabinety oraz gabinet dyrektora, sekretariat i pomieszczenia socjalne. Łącznie jest to kilkanaście dobrze wyposażonych i urządzonych pomieszczeń. Ponadto wybudowano windę zewnętrzną, która działa od parteru do II piętra, a osoby niepełnosprawne będą mogły korzystać ze specjalnie przystosowanej toalety. Gabinet rehabilitacyjny, również z uwagi na klientów niepełnosprawnych, urządzono na parterze. W budynku wymieniono wszystkie wewnętrzne instalacje. Wykonawcą projektu była międzyrzecka firma budowlana Tombud, która niedawno obchodziła 25-lecie działalności. Z tej okazji jej właściciel otrzymał od starosty oraz przewodniczącego Rady Powiatu list gratulacyjny oraz pamiątkę w postaci obrazu Dariusza Milińskiego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?