Po co gminie takie duże pieniądze? Są potrzebne na sfinansowanie tegorocznego deficytu w budżecie. Czyli - mówiąc wprost - władza potrzebuje milionów, by pokryć wszystkie planowane do końca tego roku wydatki. Harmonogram spłat zakłada jednak, że pierwsze raty ratusz zacznie płacić dopiero w styczniu 2021 r. A spłata potrwa do listopada 2030 r.
To żadne zaskoczenie
Co ważne, kredyt to żadne zaskoczenie czy niespodziewany krok – był zapowiadany i zyskał akceptację radnych.
A zastrzeżenie, że kredyt jest w wysokości do 6 mln zł nie jest przypadkowe. Nie jest bowiem powiedziane, że gmina będzie potrzebowała całej kwoty. Może ostatecznie chcieć pożyczyć mniej pieniędzy (bo np. uda się pozyskać niespodziewaną dotację albo pojawią się inne wpływy do budżetu, które poprawią stan gminnej kasy). To często stosowany zapis w umowach kredytowych samorządów w całym kraju.
Sytuacja jest stabilna
Pomysł zaciągnięcia zobowiązania przez władze Międzyrzecza pozytywnie zaopiniowała Regionalna Izba Obrachunkowa w Zielonej Górze. Przy 130 mln zł dochodów taki kredyt nie stanowi żadnego zagrożenia dla finansów samorządu.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?